Klicka här för att skapa ett konto som anställd på ett BOTI medlemsföretag.

Informationsbrev från styrelsen


#1

Hejsan,

Då är det nytt år och nya möjligheter! Så här kommer lite information från styrelsen.

Först och främst vill vi tacka för en mycket trevlig konferens. Känslan när man var där, och faktiskt också feedbacken efteråt, är att ni som deltog generellt är nöjda. Kul tycker vi, och framförallt kul att vår nya koncept med ”break out sessions” är uppskattat. Det finns såklart saker att jobba på och planeringen för årets konferens är redan igång. På styrelsemöte förra veckan diskuterade vi lite nytt upplägg som vi tror mycket på, så det är bara att börja ladda för årets konferens redan nu! Vad gäller datum för den är det preliminärt satt till 16:e – 17:e oktober. ”Vad nu?” Säger den observante, ”konferensen brukar ju alltid ligga i november?”. Mycket riktigt, men i år siktar vi mot oktober! Detta för att få bästa möjliga lokaler men samtidigt undvika att krocka med andra liknande konferenser.

Innan jul hölls också som brukligt en extra stämma för att klubba budgeten för 2019. Tack ni som deltog och bra att den budget som föreslogs accepterades. Ni som var på konferensen samt regelbundet läser dessa nyhetsbrev vet ju att vi jobbat mycket med hemsidan under året som varit, men en annan sak styrelsen fick i uppdrag att utreda var om det fanns några alternativ vad gäller ekonomi- och kanslistöd. Vi närmar oss nu målet och på årsstämman skall vi kunna presentera hur det ser ut framåt.

Hemsidan är nu på plats, och det är som sagt en rejäl förbättring. Såklart vad gäller finish, men kanske framförallt bakomliggande strukturen. Genom forumet information.boti.se styrs hela informationsflödet ut på hemsidan. Det innebär en stor förenkling för våra arbetsgrupper för att få ut information till föreningen, så nu handlar det om att få igång våra arbetsgrupper igen. Det finns ett inlägg på hemsidan med kontaktpersoner för de olika grupperna, är ni intresserade av att bidra till branschens utveckling är ni välkomna att kontakta den ansvariga för den grupp som intresserar er. Vi vet att ni finns där ute, det var en hel del som visade intresse på konferensen.

Ni som representerar ett medlemsföretag kan dessutom enkelt registrera er i forumet med den email som har företagets domänadress och sedan kan ni ta del av vad som läggs upp där. Förutom de nyheter som kablas ut externt kommer det finnas interna trådar där vi samlar t.ex. inspelade webinar etc. Tanken är att detta ersätter den gamla medlemsarean. Migrering av dokument skall också göras under 2019.

Inom kort kommer också kallelsen till årsstämman. Den kommer gå av stapeln den 7:e mars i Stockholm. Som brukligt kommer vi göra något mer av detta än bara ett årsmöte. Så vi jobbar på några intressanta föredrag samt har idéer på spännande lokaler i Stockholm. Lika bra att ni sätter av den dagen nu och planerar en resa till Stockholm. Valberedningens arbete är dessutom i full gång, så om ni är intresserade av att bli en del av styrelsen får ni gärna kontakta [email protected] eller [email protected].

Annars utgör webinarerna en stor del av det löpande arbetet. Det finns en hel del intressanta i pipeline, så håll utkik efter kallelse.

Vi ses på årsmötet!

Mvh styrelsen genom ordförande